Dnes je Čtvrtek, 28. března 2024, svátek má Soňa
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 5535
 
Webinfo


 

18.09.2003, 00:03 - rubrika " Politika > Standardy sociální péče "
Dotazníkové šetření u NO v Písku

V srpnu uspořádalo CpKP jižní Čechy dotazníkové šetření u vybraných deseti neziskových organizací v Písku. Hlavním úkolem tohoto šetření bylo zjistit, jaké jsou aktuální problémy neziskových organizací při zavádění standardů kvality sociální péče.

Ptali jsme se, zda jsou organizace dostatečně informovány a jak problematice standardů rozumějí, zda standardy plánují zavést či mají-li je již zavedeny a zda jsou standardy kvality služeb přínosem pro jejich organizaci.

Většina dotázaných organizací se již zajímala o problematiku standardů kvality sociálních služeb. Některé organizace již standardy používají, jiné se teprve chystají. Větší problémy se zaváděním mají nové, malé organizace. U větších jsme se setkali i s odpovědí, že jakési standardy používají už řadu let. Ale jsou organizace, kde už standardy kvality fungují a podle poskytovatele se vyskytují jen malé problémy a podle vlastního vyjádření jsou připraveni na audit.

Nejčastějšími důvody pro zavádění standardů jsou podle vyjádření dotázaných: "stanovení mantinelů; v budoucnu to budeme potřebovat; vlastní iniciativa pro zlepšení chodu organizace; jako reakce na nařízení z vyšších organizačních celků."

Jako základní překážku pro koncepční zavádění standardů do praxe organizace odpovídaly většinou, že nemají čas a nebo nevědí jak s nimi naložit:"potřebujeme metodickou pomoc, stanovit postup" říká představitelka právě vznikajícího občanského sdružení Lenka Čandová a dodává, "problémy při zavádění a plnění standardů vidím zejména v nekonkrétnosti a obecnosti standardů. Nevím jak je prakticky uchopit." Některé organizace si stěžují, že vůbec nevědí, kde začít a uniká jim smysl standardů a často pokládají sobě i jiným otázku:"Co z toho budeme mít?"

Na pomoc při zavádění standardů se bude v listopadu konat v Českých Budějovicích národní konference. Cílem konference je informovat o standardech kvality poskytovatele a veřejnou správu a zejména přinést praktické příklady jejich zavádění a realizace. Tím konference odráží aktuální očekávání a potřebu sdílet praktické informace a setkávat se nad metodikou zavádění a realizace standardů.

Konference bude rozdělena do 4 bloků: základní informace, kvalita života uživatelů služeb, standardy z pohledu veřejné správy a evropská podpora zavádění standardů kvality. Každý z bloků bude uveden krátkým souhrnem. Těžiště konference bude ležet v prezentaci příkladů dobré praxe, které se k tématům vztahují. Bloky budou uzavřeny diskusí.

V úterý 30. září se bude konat školení ke standardu č. 13 "Informovanost o službě", v hotelu Royal Kanon v Českých Budějovicích. Bude se hovořit zejména o přípravě a využívání propagačních materiálů pro efektivní komunikaci se zájemci a uživateli služeb a o přípravě webových stránek a elektronické komunikaci . Toto školení bude vedeno prakticky s důrazem na maximální použitelnost získaných vědomostí. Náplň školení bude přizpůsobena struktuře účastníků.

Podrobnější informace na adrese:
CpKP jižní Čechy, Dvořákova 21, 370 01 České Budějovice, tel/fax. 386 360 544

Koordinátor projektu:
Tomáš Chovanec, mobil 777 793 723, e-mail: tomas.chovanec@cpkp.cz




Standardy kvality sociálních služeb jsou souborem kritérií, jejichž prostřednictvím je definována nezbytná úroveň kvality poskytovaných sociálních služeb v oblasti personální, procedurální a provozní. Standardy jsou prvním konkrétním výstupem reformy sociálních služeb, kterou připravuje MPSV.

Sociálních služby mají mít určitou úroveň - kvalitu - která je zaručena všem uživatelům služeb. Aby se dala kvalita poskytovaných služeb hodnotit, byly vytvořeny standardy kvality. Standardy kvality představují základní úroveň, která se bude od všech služeb očekávat. Jde zejména o to, aby sociální služby byly pro lidi přínosné, aby zachovávaly důstojnost a práva uživatelů sociálních služeb, a aby lépe reagovaly na individuální potřeby uživatelů služeb.

Projekt je realizován díky finanční podpoře MPSV ČR a Evropské unie prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti.

CpKP jižní Čechy je pobočkou celorepublikového občanského sdružení Centrum pro komunitní práci, které se zabývá účastí veřejnosti v rozvoji obcí, měst, mikroregionů a krajů. CpKP poskytuje konzultace, metodickou pomoc a školení obcím, nestátním neziskovým organizacím, státní správě, podnikatelským subjektům i občanům. Od roku 1996 CpKP realizovalo desítky programů zapojení veřejnosti "na klíč" pro obce, státní správu a další instituce. CpKP se rovněž zabývá informováním o Evropské unii a síťováním nevládních neziskových organizací. Podrobnější informace získáte na internetu na adrese www.cpkp.cz.

Autor: Tomáš Chovanec
Zdroj: Vlastní zpráva
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie